Лифтове, писти и… наглост

Четох днес последните изявления на Цеко Минев и шефовете на “Витоша ски” относно Витоша, лифтовете и прочее.

Не е първото. Досега съм избягвал да ги коментирам. От погнуса. Понякога обаче възмущението надхвърля и обезсилва погнусата.

Ако “Витоша ски” беше купила примерно лифтове в Германия или Франция, щеше ли да посмее да ги спре и да откаже достъпа на туристите до планината, докато не й подарят и земята под тях? С наглата лъжа, че като не притежава земята, не може да почисти под лифтовете – при положение, че законът изрично го позволява и винаги е било правено? И щеше ли да посмее да не пусне пистите зиме, пак с нагла лъжа – че не може, понеже земята им по същество не е подарена на скъпоценната им фирма? Пак при положение, че подобно нещо не се изисква от закона и писти винаги са били пускани?

Представете си, че се осмелеше. И пробвайте да отгатнете къде щяха да се окажат шефовете й до максимум ден. И какво щеше да се случи с тях след това. И най-вече дали щяха да смеят да протестират пред Евросъда колко лоша и скъперническа е тая държава. (Писал съм и преди защо България губи дела в Страсбург, които никоя нормална държава не би изгубила, най-малкото защото никой няма да посмее дори да ги заведе срещу нея – ще знаят, че без задкулисна договорка държавата да изгуби делото то няма нито капка шанс.)

Достатъчно съм бил глупак. Искам да зная кои във властта са лобито на тези, да бъда учтив, олигарси. Кога и как точно са им сервирали моя зелник. И искам да го обявя публично, за да излязат тези политици от властта завинаги. Без надежда да се върнат в нея.

Като начало, искам публикуване на пълния текст на договора, с който общината е продала на “Витоша ски” витошките лифтове. До последната буква. Като сканирани с добра разделителна способност файлове. И заедно с подписите под него. Искам да зная кой в общината е продал моя интерес. Та когато наближат пак каквито и да било избори, да пиша в блога си всеки ден с големи букви: “Този и този ни продаде на Витоша ски и Цеко Минев. Ако искате да продължава да ни продава и занапред, гласувайте за свързаните с него политици – тези и тези!”. И “Ще подкрепя този политик, който поеме юридически обвързващ ангажимент да уволни и разследва тези и тези хора.”

Надявам се искането ми за разкриване на договора да бъде подкрепено от колкото се може повече хора. И най-вече от тези, които всеки ден бяха на Орлов мост да протестират срещу “ски” мафията. Защото без това искане протестите им ще си останат без смисъл. И когато се позабравят, тихомълком ще се приемат заобиколки на извоюваните сега закони и мафията ще си дополучи обещаното. От същите, от които вече получи възможността да ни изнудва безогледно. Надявам се хората пак да протестират, и ако трябва пак да излязат на Орлов мост, докато договорът не излезе на бял свят.

Ако някой се опита да обяснява, че договорът “е конфиденциален”, или каквото и да е от сорта, автоматично ще го впиша в списъка на продалите ни. Защото Софийска община е собственост не на общинарите, а на жителите й – тоест, моя и ваша. Общината може да има договори тайни от мен колкото фирма може да има договори тайни от собственика й. Няма как общинар да е такъв идиот, че да не го разбира – няма да може да ходи или говори. А ако го разбира и продължава да твърди обратното, положението е ясно – вече знаем кой в общината ни продава на олигарсите. Кой трябва да бъде уволнен и разследван, колкото по-бързо, толкова по-добре.

(Между другото, напоследък е много полезно да четете какво пишат за България чуждите медии. Разликата с българските директно напомня стария виц за духа на Наполеон – “Бай Тошо, ако имах твоите медии, светът никога нямаше да разбере, че съм загубил при Ватерло.” Наскоро примерно в български медии четох: “Комисията за банков надзор откри пропуски в дейността на някои банки и се договори с тях да бъдат отстранени.” Без повече подробности. В чуждите медии съобщението изглеждаше горе-долу като “След дълъг натиск от Европейската комисия българската КБН предупреди банките в България да не ограбват клиентите си чрез практики, които противоречат на законите на ЕС.” Изводите откъде и как да се информираме са си за нас…)

Ако ли пък висшите софийски общинари просто игнорират искането ни, въпреки че то е доведено до тяхното знание (а разчуе ли се, то ще бъде, можете да сте 110% сигурни), ще издадат своята съпричастност към мръсното във въпросната продажба. Иначе казано, списъкът с продалите ни на “Витоша ски” ще се състои от кмета и зам-кметовете на София. Дали има и още, ще разберем от разследването срещу тях, което ще проведат политиците, които ще изберем, понеже ще са се ангажирали юридически да го проведат.

… Е, вече знаем какво да искаме. Сега остава да го поискаме.

Надявам се на вас, които четете този запис, да раздухате огънчето. Да разнесете идеята навсякъде. Да стигне до колкото се може повече хора, по всякакви начини. В момента имаме редкия в историята на България късмет да ни управляват популисти, които се плашат и отстъпват пред активно изразени от много хора противодействия и позиции. Нека го използваме!

25 thoughts on “Лифтове, писти и… наглост

  1. Майя Младенова

    Подкрепям най-енергично! Ще постна във Фейсбук за повече видимост сред кръга ми от познати и приятели.

    Reply
  2. CTEHATA

    >Надявам се искането ми за разкриване на договора да бъде подкрепено от колкото се може повече хора.
    Аз лично се надявам, да се преборим за публикуването на ВСИЧКИ подобни договори, защото за теб е важна Витоша, а за мен – Морската градина. Но начинът, по който сме ограбени е много, много подобен…

    Reply
  3. jk

    Аз пък искам канадците да спрат да изнасят златото срещу стотинки!!!

    Reply
  4. Илия

    ” Сега остава да го поискаме.”

    Няма да го дадат без да поискаме официално – има една процедура по ЗДОИ, която работи учудващо добре в повечето случаи и може да се използва от всеки. А ако постановят отказ, има и съд на базата на отказа.

    Reply
  5. Шapкан

    разковничето е социализация на собствеността.
    Не приватизация (произвол на бизнеса), не национализация (произвол на чиновниците).
    Другите варианти няма (освен поредните илюзии).
    Тукашните популисти повече се плашат от ЕК (какво ще кажеш за новия пакт от 27-28 юни? Прякото му следствие е свиването на либерално-демократичните благини и глезотии – излизат скъпо за едрия бизнес).

    повтарям: социализация на собствеността – чрез пряко действие.
    (което действие не може да се третира от НК, а от Женевските конвенции – http://grani.ru/blogs/free/entries/198337.html)

    Reply
  6. Григор Post author

    @Марин: Мда, полезно четиво. Я какво имало в него:

    Чл. 4, т. 7: Купувачът декларира съгласно чл. 12, ал. 2 от Закона за защитените територии, че е запознат с режима на дейностите, приложим за обектите, собственост на дружеството, попадащи в защитените територии на Природен парк Витоша.

    Чл. 15. Купувачът се задължава да осигури поддържането на необходимото ниво на екологичната обстановка, свързана с дейността на Дружеството съгласно изискванията на законодателството на Република България.

    Иначе казано, Купувачът е декларирал, че знае какво може и какво няма как да може около тези лифтове, но се пробва да го промени в своя полза. Също така, разните екологични изисквания на природния парк по договор връзват ръцете на Купувача да дерибейства на воля. (Ако се прилагат. Взривените без никакво разрешение стотици морени очевидно ще му се разминат – политическа воля да му се потърси отговорност за тях не се наблюдава. Изводите са си за нас.) Заради което му беше нужна и скандалната промяна на закона, която възмути хората и доведе до протестите. Промяна, която той си “излобира” (има по-точни думи за това, както и за политиците, които му я поднасяха).

    По-интересно обаче е какво няма в този договор – каквото и да било задължение на купувача да поддържа дейността на съоръженията. Като се има предвид, че те са достъпът на софиянци до Витоша и имат колосална социална роля, липсата на подобно задължение е недопустима и необяснима. (Или по-точно твърде добре и ясно обяснима.) И тъй като въпросният договор е подписан от някой на име Иван Димитров, аз искам от този човек да даде отчет защо няма предвидено подобно условие и кой носи отговорността да го няма. Персонално и поименно. За да знам, персонално и поименно, кой е човекът в общината на хора, които в опита си да заграбят земя на Витоша охотно си жертваха бизнеса и приходите от него.

    Reply
  7. Григор Post author

    @СТЕНАТА: Преборим ли се срещу един такъв договор, срещу следващите ще е по-лесно – ще има прецедент, практика и отработени механизми и структури. Не е задължително първият договор да е точно този за витошките лифтове, може да е и този за Морската градина. Важното е да се подкрепяме.

    (Между другото, когато жена ми прочете новината, че варненци са посмели да се надигнат срещу свързани с ТИМ мафиоти, дойде да ми я покаже и да каже: “Браво на тях! Браво от сърце и душа!”.)

    @Илия: Коя е тази процедура – може ли подробности? Кой може да я задвижи и как точно?

    Reply
  8. Assenoff

    Закона за достъп до обществена информация общо взето гласи, че буквално всеки може да поиска от държавните и общински администрации достъп до всичко, което не е класифицирана информация. Въпросния договор със сигурност не е класифицирана информация – там нещата са коренно различни.

    Та достъпа до информацията става по определен ред. Теглиш от сайта на общината бланка за заявление: http://sofia.bg/pictss/Blanka_ZDOI.doc и попълваш всичко без ЕГНто си. Маркираш и четирите чекбокса за вида, в който искаш информацията. В техническите параметри пишеш не “сканирани с добра разделителна способност файлове”, ами по-конкретно. Примерно искаш всяко листче от документа да бъде сканирано с 600dpi и да е на отделен файл – изображение без загуба на цветова информация: tiff или bmp. Също може да поискаш всичко това да бъде цифрово подписано. Ако им е технически невъзможно, сядаш там, пред тях, с дадения ти от тях диск/двд, и сравняваш всеки един файл с оригиналния хартиен договор. Добра идея е изрично да укажеш, че в уговорено време ще дойдеш лично да получиш информацията.

    Ето това са им цените за заплащане на носителите и други неща около услугата: http://sofia.bg/dokumenti/zapoved_zmf1472_29_11_2011_zdoi.pdf – питай ги за банковата им сметка и им преведи необходимите пари.

    Та така. Завеждаш лично в тяхното деловодство твоето заявление за достъп до обществена информация, записваш си техния входящ номер, уговаряте се кога да отидеш да си вземеш нещата. По закон трябва да ти отговорят за 14 дни. Ако информацията е много, имат право да те бавят още 10 дни. Ако информацията се отнася до трето лице, могат да те забавят с още 14 дни, докато получат неговото съгласие. Ако третото лице не се съгласи, то тогава все пак трябва да ти дадат информацията. Но така редактирана, че да не разкрива информация за третото лице ;).

    В началото на закона се споменава, че мжое да ти ограничат достъпа до информация, ако:
    1. е свързана с оперативната подготовка на актовете на органите и няма самостоятелно значение (мнения и препоръки, изготвени от или за органа, становища и консултации);
    2. съдържа мнения и позиции във връзка с настоящи или предстоящи преговори, водени от органа или от негово име, както и сведения, свързани с тях, и е подготвена от администрациите на съответните органи.

    Въпреки всичките тия “вратички”, на няколко места в закона, включително и за гореописаните няколко ситуации, има текстове:
    “Достъпът до служебна обществена информация не може да се ограничава при наличие на надделяващ обществен интерес”; и
    “Не е необходимо съгласието на третото лице в случаите, когато то е задължен субект и отнасящата се до него информация е обществена информация по смисъла на този закон, както и когато е налице надделяващ обществен интерес от разкриването и.”

    Не знам доколко ще ти позволят, но опитай по време на входяването на заявлението да си намериш оператор, или поне направи звукозапис – като разбира се предупредиш служителите, че го правиш с благородната цел подобряване на обслужването :). Идеално ще е ако водиш със себе си няколко независими потенциални свидетеля, както и юрист (или поне човек, който изглежда и може да се държи убедително като нечий опитен адвокат) :).

    Успех!

    Reply
  9. Assenoff

    Съжалявам за двойния пост, но се сетих нещо неприятно важно – ако твърдо са решили, тоя документ може да не види бял свят. Никога. Може да не ти дадат – НИЩИЧКО – в близко бъдеще. Да, може да ги съдиш, ама глобите са от сорта на 50-100-200 лева. След няколко месеца/години дела и обжалвания по инстанциите в крайна сметка ще се окаже, че ти си прав, и евентуално ще “спечелиш”. Ще заплатят разходите по делото, глобите, и ще бъдат задължени все пак да ти доставят исканата информация. И познай – може пак да си затраят, и пак ще се съдите, и така нататък. А междувременно “обществения интерес” ще намалее, “належащи” кадрови промени ще доведат до смяна на хората, които се занимават с разрешенията и достъпа до обществена информация, и ще трябва да се завеждат наново дела … 🙁
    И в един момент по необясними причини оригиналите ще изчезнат, нарочените за виновни ще си понесат наказанията, и данданията ще приключи с хепи или ънхепи енд, в зависимост от гледната точка.

    Reply
  10. Делибалтова

    Стана ми любопитно кой е Иван Димитров.

    http://old.targ.bg/interview-read/10/ – първа част
    http://old.targ.bg/interview-read/12/ – втора част
    Д-р Иван Димитров: „Прозрачност и ясни правила – това е СОАП”
    вероятно от 2009 г.
    Иван Димитров е роден през 1953 г. в София. Завършва Университета за национално и световно стопанство в София. От 1986 г. е доктор по икономика. Има над 50 научни публикации. През 1992 г. е избран от Столичния общински съвет за изпълнителен директор на Столична общинска агенция за приватизация, а от 2002 г. е главен изпълнителен директор на същата. Подготвя структурата, организацията и технологията на процеса на общинската приватизация в българската столица. Подготвя и подписва договорите за около 2500 приватизационни сделки.

    http://www.mediapool.bg/несменяемият-шеф-на-столичната-приватизация-обвинен-за-безстопанственост-news169796.html
    Несменяемият шеф на столичната приватизация обвинен за безстопанственост
    09.09.2010
    Дългогодишният шеф на Столичната общинска агенция за приватизация (СОАП) Иван Димитров е обвинен за безстопанственост при продажбата на общинската фирма “Триадица” в началото на 1999 година, научи Mediapool от свои източници. Обвинението е повдигнато на 28 юли 2010 от наблюдаващия делото дознател. И т.н.

    http://www.manager.bg/news/stolichnata-agentsiya-za-privatizatsiya-s-nov-shef
    Столичната агенция за приватизация с нов шеф
    21/10/2010
    Секретарят на район „Студентски” Марин Христов беше одобрен от Столичния общински съвет за главен изпълнителен директор на Столичната общинска агенция за приватизация.
    Той наследява поста на Иван Димитров, който след 16-годишно управление подаде оставка в края на септември тази година. Малко преди това му бяха повдигнати и обвинения в безстопанственост. Димитров обаче заяви тогава, че мотивите за оставката са от лично естество и нямат нищо общо с разследването срещу него.

    http://www.sofia.bg/pressecentre/press.asp?open=9&sub_open=51948&nxt=40
    СТОЛИЧНАТА ПРИВАТИЗАЦИОННА ВИТРИНА СЪВСЕМ ОПУСТЯ
    10.1.2011 г.
    ФИРМИТЕ, ОСТАНАЛИ ЗА ПРОДАН, СЕ БРОЯТ НА ПРЪСТИ
    От края на октомври 2010-а главен изпълнителен директор на Столичната общинска агенция за приватизация е бившият секретар на район „Студентски” Марин Христов. Той замени на шефското място „несменяемия” Иван Димитров, който ръководи агенцията от самото й създаване, но подаде оставка. В края на юли прокуратурата му повдигна обвинение за безстопанственост при продажбата на общинското предприятие „Триадица” през 2000 година.

    По данни на Столичната общинска агенция за приватизация (СОАП) над 96% от някогашната общинска собственост вече е разпродадена. От създаването й през 1992-ра досега агенцията е сключила повече от 2500 сделки на обща стойност над 205 млн. евро. Наложените санкции за неизпълнение на задължения по договорите пък са за 4 866 432 лв., но от тях са изплатени само 2 297 293 лв. (47.2%). Заведени са 91 дела срещу некоректни купувачи, от които едва ли може да се очаква особен резултат. Най-успешно столичната приватизация е протекла през 2007-а, когато са сключени общо 62 сделки – 58 чрез публични търгове и явно наддаване и четири – с конкурси.

    На пръв поглед изглежда много обнадеждаващо, че има повдигнато обвинение, но …

    и през 2004, и през 2008, заместници на Иван Пенев Димитров са Зоя Крумова Йорданова – отговорник за сделките, и Любка Емануилова Ганева, която е натоварена със следприватизационния контрол. Все ключови позиции, от които няма как да не зависи нищо и не може да не носят своята отговорност.

    Обаче съвсем същите си остават и при новия Главен изпълнителен директор Марин Христов от октомври 2010. http://www.sofiampa.com/structura.htm

    Reply
  11. Делибалтова

    А ето и как, пак с наши пари, (за какво ли?) са възнаградени надзорниците:
    Валя Чилова – председател
    Калоян Паргов – зам.председател
    Жельо Бойчев
    Искра Ангелова
    Минка Владимирова
    Николай Стойнев
    Петър Москов
    Радослав Тошев
    Ралица Стоянова
    Румен Георгиев
    Татяна Георгиева
    Юлия Ненкова

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2012/02/22/1772277_direktorut_na_privatizaciiata_v_sofiia_honorarite_na/
    Директорът на приватизацията в София: Хонорарите на общинарите са по закон, а не са пари под масата
    Възнагражденията на общинарите не са пари под масата. Те са по закон. Това обясни пред “Дневник” главният изпълнителен директор на Столичната общинска агенция по приватизация Марин Христов, който коментира хонорарите за 393 хил. лв., получени от 12 общинари за работата си в Надзорния съвет на агенцията през 2011 година. …

    Reply
  12. Григор Post author

    @Делибалтова: Ето това се казва ценна информация! Моля тези, които решат да разпространят идеята, да я отбележат непременно – важна е!

    Именно тя е основното, което искаме да разберем. В частта “кой ни продаде” – за да вземем мерки да не ни продава повече.

    Reply
  13. Любомира

    В случай, че пускаш искане за достъп до информация и все пак искаш съвет от специалисти, можеш да консултираш заявлението си с Програма “Достъп до информация” – http://www.aip-bg.org/
    Много добри и точните хора за целта са.

    Reply
  14. Вени Марковски

    Григоре, проблемът не е в общината. Когато погледнеш какви ги върши Бойко, ще разбереш, че ако преди е имало министър 10 %, после БТК, после тройна колизия, сега вече сме в новия стадий на олигархическата власт. Узаконената.

    Reply
  15. Григор Post author

    @Вени Марковски: От узаконената олигархия никога не сме излизали. Целият “преход” беше, за да може едни политически ченгета да вземат цялата власт в държавата, като станат олигарси и марионетстват политиците.

    10% и прочее винаги са били просто начинът, по който олигарсите плащаха на марионетките си – с възможността да крадат нас. Няма да им плащат от джоба си, я.

    Бойко ме впечатлява с друго – не е от тази мафия. Да, опитва се да създаде своя, с научени от нея методи. Но е некадърен и се дъни – твърде често врътката се разсмърдява. А понеже е по принуда популист (няма политченгеджийската мафия зад гърба си), е принуден да дава заден, когато хората се надигнат. И пак заради тия две причини прави за страната и хората повече на върха на криза, отколкото политченгетата извън криза.

    Затова е и най-малко лошото, което се е случило на България за последните 20 години. Да, тъпа и проста мутра е, и би бил позор за всяка по-малко закъсала страна. Но е твърдо за предпочитане пред добре изгладените, гладко говорещи и мазно крадящи политченгета и бушончетата им. Докато тяхната мафия не изгуби влиянието си, ще е катастрофален риск да бъде избран техен човек. А друг засега е само Бойко. БСП си е партията на тази мафия, ДПС – тяхна креатура, Кунева – новото бушонче мейд ин Първанов. Единствено Атака не са изцяло под техен контрол, понеже Сидеров не си пие хапчетата и е непредсказуем.

    Така че – да, Бойко абсолютно върши простотия след простотия. Да, и занапред ще се опитва да играе с отделни олигарси. Но както се вижда, вдигнат ли се протести, игрите биват зарязвани. Така че той засега е единственият вариант. Само при него се случва, като хората се надигнат и запротестират упорито, да стане тяхното.

    @Димитър: Познай защо коментарът ти го няма. (Намек: спам.)

    Reply
  16. Георги

    Поздравления, дано успеем да изринем предателите от властта! Само че мисля, че не е точно това, което казваш:
    “Бойко Борисов е най-малко лошото, което се е случило на България за последните 20 години. Да, тъпа и проста мутра е, и би бил позор за всяка по-малко закъсала страна. Но е твърдо за предпочитане пред добре изгладените, гладко говорещи и мазно крадящи политченгета и бушончетата им. Докато тяхната мафия не изгуби влиянието си, ще е катастрофален риск да бъде избран техен човек. А друг засега е само Бойко. БСП си е партията на тази мафия, ДПС – тяхна креатура, Кунева – новото бушонче мейд ин Първанов. Единствено Атака не са изцяло под техен контрол, понеже Сидеров не си пие хапчетата и е непредсказуем.”

    Според мен Бойко е кукла на точно на същите конци, на които и БСП(к), Атака, ДПС, НДСВ. Всички служат на руските интереси, защото са зависими от тях. ДС (създадено от КГБ). Те са ги създали, подкрепят ги, и съответно очакват изпълнение на “поетите ангажименти”. Бойко и Първанов примерно са първи дружки – ходят си на запои и ловни дружинки заедно из Правешко, играят мачове с Валентин Златев, и т.н. На първият “конгрес” на ГЕРБ Бойко забрани друг освен него да говори за Първанов. Противоречията им сега са за пред публиката, която да си мисли че са различни. ДПС е ясно – създадено от ДС служителя Доган за да държи онова население под пълен контрол, както бай Тошо държеше българите. Атака пък използва гласовете на агресивните и прости хора с националистически и радикални виждания. Винаги са на протест, щом дойде американски политик. Никога, когато дойде руски. Волен Сидеров неведнъж е виждан да ходи в руското посолство. НДСВ – те овластиха децата на висшите в БКП – примерно Милен Велчев, който сега (+ брат му) е управител на Булгартабак, а собственик е руска държавна банка, която тия дни се готви да купи част от ЦСКА. Всичките ни политици слугуват на Русия. Боричканията им на българска земя са просто кой да угоди пръв на Русия, по възможно най-изгоден за себе си начин. Те нямат интерес да има свястна правова държава. Изключенията са ужасно малко – Филип Димитров например.

    Когато Бойко се е обадил на Иво Инджев да му каже, че отказва АЕЦ Белене, Инджев го питал какво мисли за паметника на съветската армия. Бойко казал, че няма да го пипа, да не ясосва Путин. Дословно. Бойко си е повярвал, че българите искат нов Тодор Живков.

    За Кунева само не съм сигурен. Всяка партия има нужда от няколко човека, които са наистина свестни и стават за нещо. Може тя да е такава.

    Reply
  17. Григор Post author

    @Георги: От това, което знам, Бойко и Първанов хич не са приятели – всеки от тях би премахнал другия, ако не рискуваше да вкара във война в България руските и западните тайни служби. (Причината тази война да е възможна е, че единия го крепят едните, другия – другите. Което не значи, че единият е по-добър от другия по принцип – в конкретния случай е по-добър, защото интересите на тези зад гърба му са България що-годе да я бъде някак, докато интересите на тези зад гърба на другия са България хич да не я бъде. Членка на потенциалния враг е, и военния, и икономическия…)

    Филип Димитров отдавна вече не е изключение, понеже не е избираем политик.

    Това с Иво Инджев го вярвам напълно. И съм на същото мнение за какво мисли Бойко, че искат българите. Въпросът обаче е какво следва обективно от действията на този или онзи. Склонен съм да подкрепя Бойко не защото мисля, че е свестен (убеден съм, че не е), а защото мисля, че от действията му обективно следва повече свястно, отколкото от действията на всички други реалистични алтернативи.

    Кунева определено е свястна и става за нещо. Въпросът е само за кого работи – в нейния случай, за Първанов. (Защото са свестни и стават за нещо куп народ – и Станишев, и същия този Първанов, и Милен Велчев, и т.н – въпросът е за кого и какво работят. Станишев е без съмнение най-кадърният политик в България, дори Първанов не може да му се мери, но въпреки това няма да гласувам за него.) Поне да беше точно под Първанов в йерархията му, че ако бъде подкрепена, да развие амбиции да го премахне или измести – но тя е под Алексей Петров. (И не случайно. Петров е експерт по “вкарване в пътя” на всеки, който си мисли, че като е станал примерно премиер, та може да си позволи да не слушка Кръстника.) Така че сори, ама 20 години бушончета на все тия хора ми стигат.-

    Reply
  18. mdam

    @Григор:
    Интересно какво и от къде го знаеш за Гоце и Боце.
    Аз си спомням “спомена” т.е. конкретните ситуации съм ги забравил, но как 2009-та си подаваха топката. Как боце беше забранил, на всеки друг освен него да говори за Гоце, за да не се случи грешка. Как имат общ началник – Златев. Как решенията се вземат с допитване до него в правец.
    Как 3 дни яли пили и се веселили Гоце, Боце и началника им Златев отново в правец. Как Боце плюеше по серьожа, че бил слаб политик за да налива вода в мелницата на Гоце в продължение на цяла година преди конгреса на БСП и особено непосредствено преди него.
    И т.н. И т.н.

    @Георги:
    Малко ми е омръзнално да говоря за Кунева понеже съм и лично пристрастен там. Излъгах се да гласувам за нея на президентските и т.н. Но ето най-кратктото:
    От 1,2 г четях блога на Sulla: sulla.bg
    Та господина(1 от инициаторите на движението на кунева) през цялото време говори как е нужно “ново” дясно. Както всички досега – все нови десни са им нужни. Как боце не бил десен. И как картаген(герб) трябва да бъде разрушен.
    Само че по едно време в коментарите почнаха да се появяват масово мнения колко лош бил Костов. Т.е. почна отново новото дясно да се гради в/у трупа му. Та това ми е мисълта – не можеш да особено, ако си нова партия да градиш положителен имидж на базата на това колко лоши са другите при положение, че нито откъм политики – нови предложени и стари реализирани ги превъзхождаш, нито откъм минало, нито откъм нищо.
    И само споменавам това за което не ми се пише в подробности: позицията на кунева относно акта: сега е против, но когато можеше да направи нещо беше удобно пас като мижитурка – не и било работа. Айде бе.
    Георги, плъзнахте навсякъде – резултати обаче няма. Ако не си трол на Кунева извинявай, но се съмнявам.
    И последно: тук Виктор имаше един много добър пример от методите на Кунева.

    Reply
  19. Григор Post author

    @noemis: Стандартна корупционерска историйка. Нямам много наблюдения върху Орлин Кузов, но ако наистина е защитил такава далаверчица с такъв аргумент, е не просто за смяна, а за разследване. Направо ми е трудно да повярвам.

    @mdam: Надявам се да не очакваш подробно информиране какво и откъде знам. 🙂 Но от това, което знам, мога да кажа следното:

    Вярно е, че ББ беше забранил отначало да се говори за Гоце, за да не стане фал. Но причината за това нямаше ама нищо общо с опазване на авторитета на Гоце. Друга е, и е очевадна за който е наблюдавал какво става с “новите десни” образувания в България през последните години. (И най-вече колко се оказват в тях хората на старата мафия, които работят за нея и срещу образуванията си.)

    За Златев – Гоце е негов началник, а не обратното. Вярно е и че Златев има някои задължения, които не минават през Гоце, а са директно към Москва, но принципно му е подчинен. И е вярно и че Златев е малко нещо началник на всеки български премиер, чрез факта какъв процент от българските данъци ги плаща “Лукойл”. (Да, вади ги с плюс от джоба на българските потребители, но това е друг въпрос. Доволните потребители не означават вързан бюджет.)

    И не съм съгласен и че Боко играеше срещу Станишев – обратното е. Благодарение на неговото и на евроструктурите рамо Станишев успя да надапаратчичества Гоце и да спечели изборите. (Не че е слаб или глупав политик, никак даже, според мен е най-оправният български политик – просто да играеш срещу Гоце си е руска рулетка. Особено ако си му съпартиец.)

    Познавам немалко като Sulla, които са искрено излъгани, че Кунева ще предложи нещо ново. Дясно – може би, на българската мафия и десни бушончета й вършат чудесна работа. Ново – няма как. Колкото НДСВ предложиха нов морал, толкова и Кунева ще предложи ново дясно. Ама когато твърде много и силно ти се иска да има един новоиздигнат, десен и независим политик, понякога по първите две допускаш третото. Човешко е, няма как да им се сърдя. Но това не значи, че трябва и аз да вярвам.

    Reply
  20. wn

    “Социализация на собствеността” ли?

    Това е една много стара идея, изказана още от Назаретянина: “Ако имаш две ризи, дай едната на ближния си!”

    Също така: “Ако това което имаш, е само една риза, дай я на ближния си, пък той – ако е човек – ще те приюти в двореца си…”

    Reply
  21. mdam

    @Григор:
    Да отварям ли темата, че Борисов продаде Булгартабак и БТК на русия? Та има ли значение, кой на кого е шеф, когато русия ги притежава всички?

    Reply
  22. Иван Кънчев

    Подкрепям напълно искането за предоставяне на пълния договор за продажба на лифтовете на Витоша.
    Но също така бих искал да видя и концесионния договор за “Софийска вода” и всички анекси към него. Защото имам спомен, че когато англичаните получиха концесията, тогавашният кмет Софиянски се хвалеше, че в договора е записана инвестиция за подмяна на ВиК-мрежата на София в рамките на 5 години. Впоследствие обаче от “Софийска вода” се оправдаваха, че не могат да подменят мрежата, докато не им позволят да увеличат цената на водата.

    Reply

Leave a Reply to jk Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *